domingo, 24 de mayo de 2015

FASE 4. POSADA EN COMÚ I CONCLUSIONS


POSADA EN COMÚ DE TOT EL PROCÉS


Hem destacat que s'han  pogut complir tots els objectius plantejats, creiem que han estat els següents:
  • Elaborar un material didàctic d’estimulació cognitiva de la parla per treballar la pèrdua de memòria,la manca i la millora del llenguatge de les persones discapacitades intel·lectualment durant el procés d’envelliment.
  • Crear material  de manera individual i colectiu per tal d’avaluar tot el procés amb cada subjecte.
  • Determinar els punts forts i els febles del material creat, segons les característiques personals dels subjectes, per a futures intervencions.
  • Oferir un nou recurs  el qual es podria introduir en les activitats diàries.
Pensem que el projecte ha tingut uns resultats molt positius, és a dir, conseqüències favorables pels subjectes escollits. , compartir-los amb els altres. Així doncs, com que els subjectes escollits han tingut perfils suficientment diferenciats, podem generalitzar aquests resultats determinant que és un bon material per a treballar l’estimulació cognitiva i la parla amb persones amb discapacitat, sobretot perquè permet adaptar-se a cada perfil i realitat.

Degut a l’èxit dels resultats s’ha decidit establir el material com activitat d'estimulació del llenguatge en el centre la qual cosa verifica la seva bona aplicació.

CONCLUSIONS

Aqui deixo un petit recull de la meva experiència viscuda a Sant Joan de Déu d'Almacelles. Un petit projecte que va començar  de la necessitat de crear eines per la comunicació per aquestes persones. Aquesta proposta només és una petita mostra del que pot arribar a ser, per això cal un treball més profund de tot l'èquip que composen el centre. 

M'agradaria donar les gràcies al meu tutor Jaume per la confiança que ha tingut sobretot el tracte que he rebut per part de tothom. Em sento totalment satisfeta amb les pràctiques realitzades i del meu projecte dut a terme. En aquest sentit, la meva acollida, rebuda al centre i acceptació pel projecte tant pel monitoratge, coordinació com pels propis usuaris ha estat immillorable. És a dir, que no m’he topat amb cap inconvenient que m’impedís realitzar el projecte sinó al contrari, que tothom ha vist la iniciativa amb molt bons ulls i ha col·laborat amb el seu granet de sorra (aportant idees, algun objecte, assistint a la presentació del material, etc). Per tant, m’emporto una experiència que m’ha fet créixer professionalment ja que és un àmbit que per mi era totalment nou degut a que sempre m’he centrat en l’educació formal, però alhora, també m’ha enriquit personalment ja que he tingut l’oportunitat de conèixer aquestes persones que amb discapacitat o sense, són realment extraordinàries. 


BIBLIOGRAFIA I WEBGRAFIA


 - Andreu, Ll.; et al. (2011) Diagnòstic en Educació. Editorial UOC.

-  Badia, A.; Mauri,T. (2006): Les pràctiques psicopedagògiques en contextos d’educació no formal. A: A. Badia, T. Mauri i C. Monereo (coords) La pràctica psicopedagògica en educació no formal.


-  Badia, A.; Mauri,T. (2006): Les pràctiques psicopedagògiques en contextos d’educació no formal. Bloc II: la pràctica psicopedagògica en contextos d’educació per a la salut i millora de la qualitat de vida. Capítol 12 la intervenció psicopedagògica en projectes i programes de rehabilitació psicosocial en salut mental, pp 170-183.

http://www.dincat.cat/envelliment-saludable-dels-adults-amb-discapacitats-intel-lectuals_20872

http://revistaaloma.net/index.php/aloma/article/view/142/94

Vull dedicar aquest video a tots els residents de Sant Joan de Déu. 

https://www.youtube.com/watch?v=eQYP45Ul58w

No hay comentarios:

Publicar un comentario